
De Repair Assistant moet aan het eind van een reparatie worden doorlopen om zo het vervangen onderdeel te 'kalibreren' anders zou het onderdeel mogelijk niet goed functioneren....
Het doorlopen van de Repair Assistant kan alleen wanneer de nieuwste iOS versie is geïnstalleerd (Minimaal iOS 18.xx).
Kalibratieproces - Farce ReparatiegeschiedenisHet kalibratieproces is een farce en heeft alleen ten doel de reparatiegeschiedenis vast te leggen.
De status van de gebruikte onderdelen vind je onder: algemeen > info> onderdelen- en servicegeschiedenis.
Kan de ‘kalibratie’ niet worden afgemaakt door de Repair Assitant, bij ‘onbekend’, dan heeft dit GEEN gevolgen voor de werking van de onderdelen!
Kalibratie onderdelen vanaf de iPhone 12:- Scherm;
- Batterij;
- Voor- en achtercamera;
- Verwijderbare achterkant.
Mogelijke melding
na kalibratie:
- Onbekend;- Gebruikt (Origineel);
- Origineel.

Batterij mogelijkhedenVanaf de iPhone 12 serie, is er keuze tussen een A-Kwaliteit 'onbekend', een A-Kwaliteit 'gebruikt* (origineel)' of een originele nieuwe Apple batterij.
*Gebruikt betekent: De elektronica (BMS - Battery Management System) welke de batterijcel monitort, is origineel gebruikt Apple waardoor de Repair Assistant de batterij als 'gebruikt' (origineel) ziet. De batterijcel is nieuw!
De 'gebruikt' A-Kwaliteit batterijen zijn voordeliger dan de originele Apple batterijen en hebben tevens een hogere batterijcapaciteit!
Leverancier
Distribiteur
A-Kwaliteit batterijen bieden wij al 10 jaar aan. Sind april 2025 levert onze leverancier, naast A-kwaliteit batterijen ook, als officieel Apple distribiteur voor Europa, gezamenlijk met een distribiteur in het Verenigd Koninkrijk (Engeland) en de VS originele Apple onderdelen. Wij bieden naast originele Apple batterijen sinds juni 2025 ook de mogelijkheid om te kiezen voor een nieuwe originele Apple achterkant bij de iPhone 14, 15, 15 Pro, 15 Pro Max, 16 en 16e naast de mogelijkheid om te kiezen voor een originele Apple gebruikte (Pulled) achterkant.
Omdat een nieuw origineel Apple scherm ruim 2x hoger is geprijsd dan een pulled (origineel Apple gebruikt) scherm hebben we besloten geen originele nieuwe Apple schermen of camera's aan te bieden.
Waarom de prijzen zoveel hoger zijn, lees je onder het kopje 'reparaties' in de FAQ.
Schermen
Voordat de reparatiewet werd aangepast, serialiseerde Apple de eerder genoemde onderdelen uniek aan het moederbord waardoor er naast een melding, tevens diverse functionaliteiten werden gedeactiveerd. Bij de batterij werd de maximum oplaadcapaciteit gedeactiveerd en bij de schermen ging True Tone verloren waardoor het scherm zich niet meer automatisch aanpaste aan de lichtomstandigheden.
Het deactiveren van functionaliteiten is nu verboden, echter dit wil niet zeggen dat Apple is opgehouden met het beïnvloeden (sturen) van onwetende consumenten. De 'onbekend' meldingen wekken de indruk dat het vervangen product mogelijk niet goed werkt. (En je dus beter naar Apple had moeten gaan....)
Door de nieuwe reparatiewetgeving serialiseert Apple niet meer aan moederbord, maar tussen de onderdelen onderling...
Voor de schermen betekent dit dat de sensorkabel, die moet worden overgezet van het originele scherm nu sinds 1 januari 2025 een ‘onbekend’ melding veroorzaakt…
De oplossing
Door schermen in te kopen inclusief de originele sensorkabel behorend bij het specifieke scherm wordt het probleem opgelost en gaat de status van 'onbekend' naar 'gebruikt' (origineel).
Omdat het geen verschil maakt in het gebruik, bekijken wij of het zinvol is deze schermen in te kopen. Hierbij blijven wij kijken naar de prijs/kwaliteit van de specifieke schermen.
Pulled incl. sensorkabel
Status: 'Gebruikt'
Wil je 100% origineel Apple, maar niet de hoofdprijs betalen, dan bieden wij ook 'pulled' schermen met een bijbehorende originele sensorkabel aan. Pulled betekent letterlijk van een iPhone afgetrokken. Deze schermen inclusief de sensorkabel zijn dus 100% Apple echter gebruikt.Pulled schermen zijn vanzelfsprekend duurder dan compatibel schermen echter wij stellen hierbij wel een bovengrens. Indien, in onze optiek, deze bovengrens wordt bereikt en de meerwaarde van een origineel iPhone glas inclusief de 'gebruikt' (origineel) melding niet in verhouding staat tot de prijs, nemen wij deze kwaliteit niet op in onze voorraad.
Schermen die wij niet inkopen, maar wel zichtbaar zijn met een ca. prijs in de prijstabel, kunnen worden besteld na een aanbetaling van 50% voor de op dat moment geldende verkoopprijs. (Excl. eventuele verzendkosten.) Normaliter, indien voorradig bij de leverancier, de volgende werkdag in huis m.u.v. de zaterdag (Levering na sluiting.)
Reparatie inplannen - snel & simpel
Heb je vragen, reageer dan op dit blog of stuur een mail aan info@30minutes-repair.nl t.a.v. Peter. Natuurlijk ben je ook van harte welkom aan de Vriezenbeltstraat nummer 14. De openingstijden vind je op de contactpagina.
Geen reacties gevonden.