
De Repair Assistant moet aan het eind van een reparatie worden doorlopen om zo het vervangen onderdeel te 'kalibreren' anders zou het onderdeel mogelijk niet goed functioneren....
Het doorlopen van de Repair Assistant kan alleen wanneer de nieuwste iOS versie is geïnstalleerd (Minimaal iOS 18.xx).
Kalibratieproces - Farce ReparatiegeschiedenisHet kalibratieproces is een farce en heeft alleen ten doel de reparatiegeschiedenis vast te leggen.
De status van de gebruikte onderdelen vind je onder: algemeen > info> onderdelen- en servicegeschiedenis.
Kan de ‘kalibratie’ niet worden afgemaakt door de Repair Assitant, bij ‘onbekend’, dan heeft dit geen gevolgen voor de werking van de onderdelen!
Kalibratie onderdelen vanaf de iPhone 12:- Scherm;
- Batterij;
- Voor- en achtercamera;
- Verwijderbare achterkant.
Mogelijkheden na kalibratie:
- Onbekend;- Gebruikt (Origineel);
- Origineel.

Batterij mogelijkhedenWij bieden voor de batterijen vanaf de iPhone 12 serie, de mogelijkheid aan om ook te kiezen voor A-Kwaliteit 'gebruikt'* of origineel Apple.
*Gebruikt betekent dat de elektronica (BMS) die de batterijcel monitort origineel Apple is waardoor de Repair Assistant de batterij als 'gebruikt' (origineel) ziet. De batterijcel is nieuw!
De 'gebruikt' A-Kwaliteit batterijen zijn goedkoper dan de originele Apple batterijen en hebben tevens een hogere batterijcapaciteit!
Schermen
Voordat de reparatiewet werd aangepast, serialiseerde Apple de eerder genoemde onderdelen, waardoor er naast een melding, tevens diverse functionaliteiten werden gedeactiveerd. Bij de schermen ging True Tone verloren waardoor het scherm zich niet meer automatisch aanpaste aan de lichtomstandigheden.
Het deactiveren van functionaliteiten is nu verboden, echter dit wil niet zeggen dat Apple is opgehouden met het beïnvloeden (sturen) van onwetende consumenten. De 'onbekend' meldingen wekken de indruk dat het vervangen product mogelijk niet goed werkt. (En je dus beter naar Apple had moeten gaan....)
Doordat Apple de serialisering van onderdelen heeft moeten loslaten, moest Apple stoppen met het uniek coderen van onderdelen aan het moederbord.
Door de nieuwe reparatiewetgeving serialiseert Apple niet meer aan moederbord, maar tussen de onderdelen onderling...
Voor de schermen betekent dit dat de sensorkabel, die t/m 31 december 2024, bij een schermvervanging werd hergebruikt van het defecte scherm, nu een ‘onbekend’ melding veroorzaakt…
De oplossing
Door schermen in te kopen inclusief de originele sensorkabel wordt het probleem opgelost en gaat de status van 'onbekend' naar 'gebruikt' (origineel).
Voorraden / Schaarste
Door de nog aanwezige voorraden bij de groothandel van schermen zonder sensorkabel en de schaarste van schermen met sensorkabel bij de fabrikanten zijn deze schermen nog maar mondjesmaat verkrijgbaar. Omdat de schermen schaars zijn en de sensorkabel nu onderdeel van het scherm is geworden, zie je dit ook terug in een hogere schermprijs.
Omdat het geen verschil maakt in het gebruik, bekijken wij of het zinvol is deze schermen in te kopen. Hierbij blijven wij kijken naar de prijs/kwaliteit van de specifieke schermen.
Pulled incl. sensorkabel
Status: 'Gebruikt'
De iPhone 13 is het eerste scherm dat wij aanbieden incl. de sensorkabel. De leverancier waarmee wij vnl. zaken doen, biedt alleen ‘pulled’ schermkwaliteiten aan met een sensorkabel.Pulled betekent letterlijk van een iPhone afgetrokken. Dit is de enige kwaliteit die 100% origineel Apple is, maar gebruikt.
Reparatie inplannen - snel & simpel
Heb je vragen, reageer dan op dit blog of stuur een mail aan info@30minutes-repair.nl t.a.v. Peter. Natuurlijk ben je ook van harte welkom aan de Vriezenbeltstraat nummer 14. De openingstijden vind je op de contactpagina.
Reacties (0)
Geen reacties gevonden.