Op 1 september 2018 zijn we met dit BLOG begonnen, de intentie is om maandelijks een reparatie, iPhone of iPad gerelateerd artikel toe te voegen. 

Heb je vragen, tips en/of aanvullingen n.a.v. het BLOG onderwerp, laat dan een reactie achter of stuur een mail aan info@30minutes-repair.nl.

Veel leesplezier!

Peter (Eigenaar)


Na scherm vervanging een vreemde blauwe of bruine vlek in beeld?

  Peter     02/02/2019     Reacties (0)

Je hebt je iPhone laten vallen en het scherm is gebroken, vervelend maar meestal goed op te lossen door een nieuw scherm te plaatsen. Na plaatsing van het scherm ontdek je echter een bruine of blauwachtige vlek in het scherm. Dit was bij het vorige (gebroken) scherm niet? Waar komt dit vandaan? Deze zgn. ' stress'   ontstaat wanneer de schermkabels/elektronica aan de binnenzijde tikken tegen de onderzijde van het LCD.   Dit effect  is het zelfde wanneer je bijvoorbeeld op het display drukt bij een  zakrekenmachine of bij een LCD computer scherm.  Bij beiden is de stress van tijdelijke aard. Zodra de druk van je vinger verdwijnt, verdwijnt ook de verkleuring in het scherm. Bij een iPhone ontstaat deze verkleuring wanneer de kast niet meer recht is , waardoor een...

Lees meer

Ambient Light Sensor & True Tone problemen vanaf de iPhone 8

  Peter     10/01/2019     Reacties (0)

Eén van de voorwaarden voor mij om een iPhone te servicen is dat de onderdelen niet onderdoen voor de originele onderdelen. De intentie voor 2019 was om de iPhone 8 (8 PLUS) en X aan het assortiment toe te voegen echter de schermen van de X kennen nog te veel problemen en de verwachting is dat dit zeker nog 6 tot 12 maanden ontwikkeling vergt voordat de kwaliteit gelijk is aan de originele X schermen. De enige schermen die nu aan mijn standaard voldoen zijn refurbished (hergebruik) schermen echter dit is een kwaliteit die ik niet aanbiedt. Voor wat betreft de iPhone 8 (8 PLUS) speelden lange tijd problemen met de Ambient Light Sensor (ALS) en True Tone bij scherm vervanging. De ALS problemen zijn opgelost na de laatste software update maar de True Tone (Nieuwe functie sinds de introductie van de iPhone 8)...

Lees meer

iPhone 7 en 7 Plus audio problemen – (AKA ‘loop disease’)

  Peter     04/01/2019     Reacties (0)

Herken je de onderstaande symptomen dan is de kans aanwezig dat ook jouw telefoon een loslatende audiochip op het moederbord bevat. Symptomen: - Grijs wordende speakerknop tijdens het bellen; - Vastlopende toestellen; - Toestellen die bij het opstarten niet voorbij het Apple logo komen. https://www.macrumors.com/2018/05/04/apple-aware-of-iphone-7-mic-issue-ios-11-3/?utm_source=feedly&utm_medium=webfeeds Quote : ‘Apple is bekend met het probleem, maar heeft nog geen verdere actie ondernomen.’ Quote : ‘Apple legt in een intern document uit dat de iPhone 7 en iPhone 7 Plus last kunnen hebben van de microfoon als je iOS 11.3 en nieuwer installeert. Gebruikers kunnen een grijze speakerknop te zien krijgen tijdens het bellen, waardoor ze niet handsfree kunnen bellen....

Lees meer

Testen oorluidspreker – nabijheidssensor - iOS 12.x

  Peter     04/12/2018     Reacties (0)

Sinds iOS 12.0  is tevens de dictafoon app op de schop gegaan. De dictafoon app gaf mij o.a. de mogelijkheid tot het testen van de oorluidspreker en de nabijheidssensor. De nieuwe app biedt deze mogelijkheid niet waardoor de oorluidspreker en de nabijheidssensor alleen getest kunnen worden door met/naar het te repareren toestel te bellen via het 4G netwerk. Aangezien netwerkverbindingen ook invloed hebben op het geluid is dit geen wenselijke manier van testen. (Los van de telefoonkosten). ALTERNATIEVEN: - SIRI – Met homeknop activatie (Opm. SIRI werkt alleen bij een internet verbinding) - TestM app - Appstore Door de weersverwachting op te vragen bij SIRI met het toestel aan het oor , beantwoord SIRI dit via de oorluidspreker. Door SIRI in te schakelen via de homeknop en vervolgens...

Lees meer

Schermkwaliteiten – Origineel, OEM, refurbished, High Copy A+, AA, AAA, AAA+ etc. etc.

  Peter     21/11/2018     Reacties (0)

In dit BLOG leg ik de verschillen uit tussen de diverse schermkwaliteiten. Bijna dagelijks ontvang ik mailtjes van schermaanbieders. De één nog spectaculairder dan de ander… Met name bij de High Copy schermen, raak ik de tel kwijt ten aanzien van het aantal A’s. Het aantal A’s geeft de sub kwaliteit weer. Hoe meer A’s hoe beter. Staat er een + achter dan is het helemaal geweldig! Van de week ontving ik een aanbieding voor High Copy schermen met een AAAA sub kwaliteit (Wooo!) ;-) Kan niet wachten op de volgende knaller: AAAA+ :-) Op mijn site / mobiele site leg ik je met behulp van een handig overzicht de verschillen uit. Heb je vragen, reageer dan op dit blog of stuur een mail aan  info@30minutes-repair.nl  t.a.v. Peter. Natuurlijk ben je ook...

Lees meer