Mijn iPhone laadt niet op? (Deel 2) Zoals beschreven in deel 1 van dit BLOG onderwerp is vuil de grootste veroorzaker van een niet goed werkende dockconnector. 

(Bekijk het BLOG onderwerp van 23 oktober 2018 voor deel 1)



Een defecte TRISTAR/HYDRA communicatie chip op het moederbord is de 2e reden.

Wat zijn mogelijke aanwijzingen?

- De laadkabel wordt niet herkend bij het aansluiten;

- Het laadsymbool (bliksemschicht) is wel zichtbaar maar het percentage acculading loopt niet op;

- Accu loopt snel leeg, ook na het toestel als nieuw te hebben geconfigureerd (Uitsluiten van een software gerelateerd probleem);

- Langzaam opladen van de accu;

- (Automatisch opstarten bij het aansluiten van de accu (rechtstreeks op het moederbord) zonder de aan/uit knop te hebben aangeraakt).


Wat kan ik doen om een comminicatie chip probleem te voorkomen?

Gebruik de originele iPhone kabel of een MFi gecertificeerde kabel en een kwalitatieve lader.

Een veel gehoorde opmerking: “Ik gebruik deze kabel/lader al jaren. Nooit problemen mee gehad?!”.
Dit klopt, de chip gaat beetje voor beetje dood…

Bekijk ook het BLOG van 6 december 2019.


Heb je vragen, reageer dan op dit blog of stuur een mail aan info@30minutes-repair.nl t.a.v. Peter. Natuurlijk ben je ook van harte welkom aan de Vriezenbeltstraat nummer 14. De openingstijden vind je op de homepagina.


Wil je direct een afspraak maken voor reparatie dan kan dit éénvoudig met SimplyBook.me de online reserveringsagenda.

TIP: Onder 'Lees meer (V)' vind je specifieke reparatie informatie
! (O.a. reparatieduur en wat er wel/niet kan bij specifieke iPhone modellen).

SimplyBook.me - online reserveringssysteem



 
      06-11-2018 13:34     Reacties ( 0 )
Reacties (0)

Geen reacties gevonden.